W ciągu pierwszych 20 dni sierpnia zarejestrowano 634 egz. Yarisa Cross. Jest to zaledwie o 5 aut mniej od lidera segmentu. Ponad 60% z nich, czyli 387 egz., trafiło do nabywców prywatnych, wśród których Yaris Cross zajął pierwsze miejsce.
Osoby prywatne doceniły atrakcyjność tego auta. Dla nich ważna była nie tylko cena czy wysokość raty, lecz również walory samego samochodu, takie jak właściwości jezdne, wyposażenie, pakowność, komfort we wnętrzu, jakość wykonania i niezawodność. Każdy z tych aspektów stawia Yarisa Cross bardzo wysoko wśród miejskich SUV-ów.
Napęd hybrydowy 1.5 Hybrid Dynamic Force, wspierany baterią, generatorem i automatyczną przekładnią, ma łączną moc 116 KM. Po wybraniu wersji FWD zużycie paliwa wynosi 4,4–5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – w 11,2 s. Wersja z układem AWD-i charakteryzuje się lepszą przyczepność na śliskiej drodze oraz pozwala sprawniej poruszać się po miękkiej, nierównej nawierzchni poza asfaltem. Średnie spalanie wynosi 4,7–5,1 l/100 km, a przyspieszenie 0 do 100 km/h – 11,8 s
Toyota Yaris Cross jest nieco większa od Yarisa. 4180 mm długości to aż o 240 mm więcej niż w hatchbacku. Ponadto auto jest o 95 mm wyższe i 20 mm szersze od miejskiej Toyoty. W bagażniku mieści się do 397 l (przy rozłożonej kanapie w wersji FWD).
Yaris Cross – niezależnie od wersji – jest wyposażony m.in. w pełny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5, w tym inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) i układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach. W standardzie dostępne są także interfejsy Apple CarPlay* i Android Auto™.
Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 90 900 zł brutto, a miesięczne raty w Leasingu KINTO ONE – od 1018 zł netto.
* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.